D(i)PE’s weblog

Icoon

blablabla (zo nu en dan)

van het goede? een beetje teveel, meneer

Vrijdag de 13de vandaag, een dag die stijf staat van het bijgeloof, van geluk, ongeluk, Lotto-potten in cafés, werkplaatsen en kantoren, virussen en wat nog allemaal.

Ik had een opdrachtje gekregen. Maar ik heb me uitstel gepermitteerd, tot morgen.

Plaats van de opdracht: het kerkhof. Als je’t mij vraagt: place to be on Friday, 13th. Jawadde.

Als ik het plaatje conform de dag had willen invullen, dan had ik me in de avonddonkerte naar het kerkhof begeven, in het zwart gekleed, met onze zwarte kater Max erbij. Op vrijdag de 13de. De dorpsgemeenschap had ongetwijfeld vol paniek gereageerd, afgoden hadden nog ‘ns een oproep binnengekregen, kaarsen zouden en masse ontstoken zijn, een smeekgebed dan wel een schietgebed luidop gepreveld…

Niet dat ik bijgelovig ben hoor -wie? ik?! ’t Is dat ik Max niet uit de zetel krijg.

Gearchiveerd onder:life

Geef een reactie

Blog Stats

  • 8,324 hits
