D(i)PE’s weblog

Icoon

blablabla (zo nu en dan)

burgerplicht

Vorige week dwarrelde ten huize dipe een briefje binnen: niet-bestelde aangetekende zending, af te halen in het stadhuis, betreffende de kieswet. Gewonnen!? Dan maar naar het stadhuis, ’s anderendaags, en ja hoor: gewonnen! De topjob afgeschoten voor de verkiezingen van zondag 8 oktober: ik ben bedacht met een rol als plaatsvervangend bijzitter.

Wat houdt dat nu in? Awel: ik kan zondag op een on-zondags uur uit bed springen, en me gaan aanbieden bij de voorzitter van (en in) het kiesbureau, om dan te gaan kijken of het bureau compleet is. Is dat niet zo, dan krijg ik het jobke, is het bureau compleet, dan kan ik opkrassen.

Echt waar: ik hoop dat het kiesbureau zondagmorgen niet compleet is, en ik daar mag gaan ‘zitten’.

Gearchiveerd onder:life

Geef een reactie

Blog Stats

  • 8,324 hits
