D(i)PE’s weblog

Icoon

blablabla (zo nu en dan)

de post? (altijd een beetje reizen)

Ik krijg grijs haar van de post (ik weiger een hoofdletter te gebruiken, ‘p0st’ zou in dit geval correcter zijn, nah). Een kleine samenvatting: op 18/08 verstuur ik 2 pakjes. Na een dikke week mailt de bestemmeling me met de vraag of ik ze wel verstuurd heb. Yes. Tuurlijk. Ondertussen: afwachten onder het motto “geen nieuws, goed nieuws”?

Had je gedacht. Niet dus. Het wordt 1 september. Ik vind een kaartje in de bus: ik kan 2 pakjes gaan afhalen. Ok, doen we, zaterdag 2 september.

Wat blijkt nu allemaal?

1. Ik heb het juiste adres gebruikt.

2. De pakjes zijn voldoende gefrankeerd (7,40 euro per pakje).

3. Pakje 1 is intact, pakje 2 is afgebroken door de post. Waarschijnlijk is er mee gegooid (gesmeten?). Een kogelstootsessie gehouden ergens te lande? De sirtaki op gedanst? Voor mijn part is de bliksem er op ingeslagen, het verandert allemaal niks aan het resultaat: de inhoud is beschadigd. Kapot. Stuk. Niet te repareren (wegens glas).
4. Vanavond begeef ik me naar een “lang geopend postkantoor” (de post wil meer service leveren, sinds juni als ik me niet vergis). Het kantoortje is dicht. Service. Tot 19u.

Ik heb ondertussen al 35 km gereden met die pakjes (brengen, terug thuis, halen, terug thuis en de ritjes van vandaag).

En dan zou ik geen grijs haar krijgen?

(Oh ja, ik was pas om 19u05 in het postkantoor vanavond.)

Gearchiveerd onder:life

Geef een reactie

Blog Stats

  • 8,336 hits
