D(i)PE’s weblog

Icoon

blablabla (zo nu en dan)

dag één. impressies

De kop is eraf, dag één van de nieuwe job zit erop. Tijd voor een kleine reflectie.

We hebben ‘m liggen
De dag begon goed. M’n nieuwe collega S. en ik huppelden rond, van eiland naar eiland: iedereen goeiedag zeggen, pootjes geven, klapke doen. En toen zei een nochtans minzaam ogende man me dat ik m’n ex-baas moest bellen. Hij zou een vraag hebben over m’n laptop. Gene paniek. Laat dat nog maar wat rusten, hij heeft altijd tijd genoeg gehad, nu ik ook. By the way, wat zou hij nog met m’n laptop doen? D’r staat geen vets meer op (lees: hij is leeg. Helemaal l.e.e.g.). Ok. Op naar de volgende nieuwe collega. Toch wel een dik uur later viel het me binnen dat ik die knaap nog ‘ns zou moeten terugbellen. Heb ik dan ook gedaan. De jongen viel uit de lucht, hij had niet gebeld, er was niks met de laptop enzovoorts. De klokken begonnen te luiden, ik wist waar de klepel hing. Goe bezig, Herr L. Gelukt! Eigenlijk, eerlijk: ik had het moeten weten. Ik had iets verder moeten doorvragen. Ik wist verdorie al waar de ‘opdrachtgever’ woont.

Agenda
M’n agenda bulkt ondertussen van de kennismakingsgesprekken. We zijn één dagje ver en september zit zo goed als tjokvol. Ook met opleidingen hoor.

De innerlijke mens
Vanmiddag heb ik trouwens een broodje gegeten zoals ik er -echt waar- nog nooit eentje gegeten heb. Een grijs broodje (mals, doch krokant korstje) met in opklimmende volgorde: kruidenkaas, gerookte zalm, zwarte en groene olijfjes en rode ui-snippers. In één woord: héérlijk. Afgezien van deze welgekomen maagvulling, moet ik er aan toevoegen dat het vandaag 1 september is, en ik heb dan ook een nieuwe brooddoos. Maandag wordt die voor het eerst gevuld. (En meegenomen, dat spreekt.)

Lectuur
Ik ben ondertussen bedacht met een aantal verslagen, basishandleidingen, reglementen, polissen e.d. om door te nemen. Ga ik dan ook rustig aan beginnen in het weekend (note to myself: basishandleiding IT, check). Dit zorgt ervoor dat ik na het posten van dit bericht verder ga lezen aan “De Endstra-tapes. De integrale gesprekken van Willem Endstra met de recherche.” (zie o.a. hier op de website van Het Parool). Dit boek is er in geslaagd om voor de memoires van Wilfried Martens te kruipen, wegens interessante lectuur, gaat er vlot in.

Ik heb Wilfried op m’n nachtkastje gelegd, het is trouwens een degelijk verdedigingswapen, 1000 pagina’s en een harde kaft. Nachtrustverstoorders weze bij deze gewaarschuwd: Wilfried klopt u de kop in als je mij niet rustig laat knorren.

Aan de succes-wensers, overal te lande
Dank u voor de talrijke succes-wensen, in welke vorm dan ook (irl, telefoon, kaartje, sms, mail, kort, lang, met ! of met !!! of met ). Ze zijn dus allemaal goed aangekomen, blijkt dat ik nog niet uit uw respectievelijke contactgegevens verwijderd ben, waarvoor dank.

Gearchiveerd onder:hr, life

One Response

  1. L. schreef:

    Hihi Herr Dipe,

    Terwijl ik tussen pot en pint (en ook in zak en as, na die nederlaag tegen één echte en één would-be gepensioneerde) tot besef kwam dat tegenover mij één van jouw nieuwe uitverkoren collega’s zat, kon ik de kans toch niet laten liggen om je alsnog even te grazen te nemen. Veel (voornamelijk vrouwelijke) collega’s hebben er eerder al aan moeten geloven, deze voorzet voor een open doel kon ik toch niet laten liggen ? Neem me niet kwalijk voor de lage graad van originaliteit, maar de alcohol (de nederlaag, weet-je-wel) liet niet meer inspiratie toe. En ik moet eerlijk zijn, we hebben er toch smakelijk mee kunnen lachen.
    Groeten aan de would-be gepensioneerde en take care !
    L.

Geef een reactie

Blog Stats

  • 8,324 hits
