D(i)PE’s weblog

Icoon

blablabla (zo nu en dan)

de kampioenes, de kampioenes

Wauw! Kim Gevaert en Tia Hellebaut do rule. Gevaert haalt net haar titel als spurtkoningin van Europa binnen, Tia wipt vlot over 2m03 en pakt daarmee ook een gouden plak. Twee volle meter en drie centimeter: dat is over het goddelijk lijf van dipe heen, terwijl die op een bankje moet staan. Goh. En Kim Gevaert is blijkbaar alle andere Europese spurtbommen te snel af. Waar is mijn hoed, dat ik ‘m afneem.

Ik kom uitroeptekens tekort. Om de leesbaarheid te bevorderen en tegelijkertijd het zicht niet te beperken, moet je ze er maar zelf bijdenken.

Benieuwd wat chronische brompot Ivan Sonck hier nog aan toe te voegen heeft. Dàt hij er iets aan toe te voegen zal hebben, staat als een paal boven water. (Het zal wel iets worden à la ‘de concurrentie was afwezig’, of ‘tegen wie…’)

/Update/

Het schiet mij te binnen dat de Olympische leuze “Altius, citius, fortius” bij de vrouwen voor 66,66% is ingevuld door ons Tia (altius) en ons Kim (citius). Bij “atletiek +vrouwen +fortius +belgië” denk ik spontaan aan Ingeborg Marx. Dié zette er tenminste kracht achter, maar dat had met iets anders te maken, meen ik me te herinneren.

Gearchiveerd onder:sport

Geef een reactie

Blog Stats

  • 8,324 hits
