D(i)PE’s weblog

Icoon

blablabla (zo nu en dan)

motomuggen

Ken je ze, de “motomuggen”? Ik vind het een prachtig woordje, dat ik voor het eerst van m’n madam heb gehoord.

Motomuggen zou je kunnen omschrijven als “de pubers die zich op mobiletjes door de straten haasten;” alles en iedereen moet onmiddellijk aan de kant. Het enige waarin die brommende bromfietsers geïnteresseerd lijken: decibels -zoveel mogelijk decibels. Een lawaai dat zo’n opgefokte Honda Camino, een onfrisse Motobécane of Peugeot-prul voortbrengt!

De motomuggenplaag is een jaarlijks weerkerend fenomeen. Ik stel vast dat de plaag al jaren gelijkloopt met het aantal uren zon per dag (veel) en dat ‘m omgekeerd evenredig is met het aantal milliliters neerslag per dag. Laat dat nu ook net het moment zijn waarop de meeste normale mensen al wel ‘ns wat meer buiten vertoeven, including me.

Ik wil maar zeggen: echte muggen reduceer ik doorgaans tot om en bij de 0 millimeter, middels een gextop-rechter maat 43. Over het algemeen blijven de motomuggen buiten bereik. Zeker van die gextop-rechter. Maar dat maakt ze niet minder storend, integendeel.

Gearchiveerd onder:life

Geef een reactie

Blog Stats

  • 8,330 hits
